maandag 6 november 2006

Alweer naar de garage

Bijna mijn auto, op het kenteken en de achterspatlappen naNadat ik eind augustus weer een auto had gekocht , na 9 maanden zonder en daarvoor een auto van de zaak, bleken er een paar kleine dingetjes aan te mankeren. De auto bleef stationair niet draaien, hobbelde en hakkelde, en sloeg dan af. Ook wat lekkage van de stuurbekrachtiging. Niks ernstigs, makkelijk te maken toch? Klepje achter de motor weer ff smeren en een leidingkje vervangen.

Helaas. De lekkage is weer terug, de leiding is verderop ook lek. Er ging een halve liter olie in, en dat is veel voor een stuurbekrachtiging. Ook het motorverhaal heeft een vervolg. Na de lange rit gisteren stond ik voor een stoplicht, en de motor bleef zo'n 2000 toeren draaien. Beetje rare gezichten van m'n medeweggebruikers mijn kant op. Na een minuut zakte die tot zo'n 1600 toeren en toen netje stationair. Vreemd. Maar ook tijdens het rijden je gas loslaten had niet veel effect meer. Je schrikt je het ongans als je je gas loslaat en de auto kachelt rustig verder.
Als het goed is valt dit allemaal nog onder de garantie die ik afgesproken heb met de garage. Toch, Frans? :)

Autobedrijf BijkerkVandaar dat de auto weer bij de garage staat. Hopelijk is de auto snel klaar, maar ik heb er een hard hoofd in dat het voor donderdag allemaal gemaakt is. Hopelijk dan een leenauto, want donderdag heb ik het apparaat toch echt nodig.

Daarnet bedacht ik me dat ik de ventilator voor de radiateur ook nooit heb horen draaien, morgen maar eens even doorgeven.

Geen opmerkingen: